Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00003 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Čezeta 125 typ 488-4

  [Historie]     [Popis]     [Schéma - Číza]     [Katalog - vydáno 1991 pro 487/3]     [Katalog - Vydáno 1992]     [Katalog - Vydáno 1994 doplněk 487-4.5]     [Návod - Vydáno 1992]


 

ČEZETA 125 Typ 488/3 přišla v 1990 roce s velkou inovací přední části, která získala od JAWY kotoučovou brzdu o průměru 265 mm spolu s přední teleskopickou vidlicí shodnou s JAWOU 350/639. Nový byl ráfek s předním blatníkem. Přední světlomet dostal lehkou kapotáž. Palivová nádrž dostala po bocích nové plastové znaky, jinak vše zůstalo bez velkých změn oproti předchůdci 488. Převrat přišel až v roce 1992, kdy přišla na svět sériově nejlepší ČEZETA 125 typ 488/4 a 488/5.

ČEZETA 125 Typ 488/4. Tento motocykl ze Strakonic dostal oproti typu 488/3sportovnější švih. Zasloužila se o to jednoduchá plastová kapotáž lemující motocykl svými náfuky od palivové nádrže až k zadní části sedla spolu s hromovým madlem. Motor zůstal bez velkých změn stejný, jen výfukové kolínko vyvedlo svůj výfuk o trochu výš nad zem. Přední teleskopická vidlice zůstala stejná, jen dostal novou kapotáž s obdélníkovým předním světlem. Přední brzda byla buď standardní montovaná kotoučová o průměru 265 mm shodná s JAWOU 350/639 nebo se na přání zákazníka montovala klasická dvou klíčová brzda s ukazatelem opotřebování brzdných čelistí. Zadní kyvná vidlice prodělala též změnu , byla vyráběna z lehké slitiny. 

ČEZETA 125 Typ 488/5 byla na oko zcela stejná, ale přesto zas o něco lepší. Bylo to zázračné mazaní OILMASTRE vedoucí po plastové nádržce pod sedlem na levé straně motocyklu. Tento mazací okruh se staral o mazání válce bez jakéhokoliv ředění benzínu v nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo značky Mikuni skryté pod levým krytem motoru, které bylo napojeno přes drážku na klikový hřídel. Oběhové čerpadýlko nabíralo olej z nádržky spojené hadičkou, který dodávalo přímo do prostoru mezi kartery a karburátor, kde se nacházel otvor ústící do sacího kanálu. To vše tvořilo životně důležitou směs potřebnou pro každý dvoutakt. Právě proto byl umístněn pro větší přehled o stavu oleje v platové nádržce snímač poklesu rezervy, který byl napojen na kontrolku na palubní desce. Nové bylo zařízeni v podobě dvanácti voltového okruhu spolu bezdotykovým zapalováním značky Ducati, které přispělo k bezstarostné jízdě všech těchto motocyklů.

 


 
Vygenerováno: 18:45:05 29.04.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17