Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00075 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Čezeta 175 typ 502

  [Historie]     [Popis Se startérem]    [Popis Bez startéru]     [Schéma - bez startéru]    [Schéma - starter]    [Schéma - Delu xe]     [Katalog - Prase]     [Návod - vydáno 1960 (1. vydání)]


 

ČEZETA 175 Typ 502/00 se stala v roce 1960 lepší zdokonalenou verzí skútru, který získal o něco navíc od svého předchůdce ČEZETY 501. Byl to hlavně zcela nový motor, který proměnil tento výtečný motocykl v divokého kance řítícího se na dvou kolech po silnici. Motor, který byl známý svým jedním výfukovým vývodem, byl převzat od ČEZETY 175 typ 450. Na rozdíl od motoru z 501, který pocházel ze 175 typ 356, byl svým výkonem daleko lepší. Motor získal navíc ventilátor spolu s válcem s větším žebrávání a hlavu válce, která měla ze strany uloženou svíčku pro lepší našroubování. Karburátor byl opatřen sytičem, který se ovládal seshora pod řídítky. ČEZETA 157 typ 502/00 měla dvanácti voltovou elektroinstalaci s dynamo spouštěčem, který byl ovládán otočením klíčku doleva ve spínací skřínce. Dalším vylepšení tohoto skútru jsou ukazatele směru a klakson, který byl v důsledku zatékání vody poruchovým. Nyní byl přemístěn z předního štítu, jak tomu bylo o skútru 501, na místo k motoru. Přední teleskopická vidlice, jakož i zadní kyvná vidlice, byla tlumena dvojicí tlumičů. Zadní vidlice prošla výraznou změnou od jednostranného ramene k dvouramennému spojenému s krytem řetězu. 

ČEZETA 175 Typ 502/01. Tento model byl o něco chudší, měl šesti voltovou elektroinstalaci bez elektro spouštěče jen s nožním spouštěním.

ČEZETA 175 Typ 502/05 se stal v provedení DE Luxe svým vzhledem nejmodernějším skútrem celé této báječné řady. Zasloužila se o to nová panelová řídítka odlita z hliníku, spolu s novými přepínači pro světla a ukazatele směru. V panelových řídítkách byl vložen nový oválný tachometr, který byl převzat z Panelky. Motor s ventilátorem a dynamo spouštěčem zůstal stejný.

ČEZETA 175 Typ 502/06 DE Luxe byla stejným skútrem jako typ 502/05, jen bez elektrického spouštěče. Proto jí bylo ponecháno dynamo o výkonu 45 W a nožní startování.

Na zvláštní objednávku bylo pro ty, kteří chtěli mít jistotu při dlouhých cestách s tímto drobečkem, bylo možné přikoupit kompletní rezervní kolo spolu s třemi drážkami, které se připevnilo nad státní poznávací značku. Pro náročnější cesty ve třech nebo, kdo požadoval lepší komfort, se dal přikoupit postranní vozík neboli saidcara značky DRUZETA vyráběná v obci Štiřín. A pro ty, kteří s sebou rádi vozí náklad, se dal napojit i vozík značky PAV 40.

Historie tohoto malého drobečka začala v roce 1957, kdy přišel na svět skútr s typovým označeným 501, jemuž svou podobou zůstal věrný i typ 502. Po něm přišel velice zdařilý prototyp 503, který měl navázat na výrobu těchto legendárních skútrů. Ale v roce 1964 se rozhodlo výrobu i za cenu připraveného prototypu ukončit.

 


 
Vygenerováno: 4:06:17 11.12.2018 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17