Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00003 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Čezeta 180 typ 487

  [Historie]     [Popis]     [Schéma - Číza]     [Katalog - Katalog vydan 1991 pro 487/3]     [Katalog - Vydáno 1992]     [Katalog - Vydáno 1994 doplněk 487-4.5]     [Návod - Vydáno 1992]


 

ČEZETA 180 Typ 487/3 přišel v roce 1990 se dvěma převratnými novinkami. Jedna se týkala velké inovace přední části, která získala od JAWY kotoučovou brzdu o průměru 265 mm spolu s přední teleskopickou vidlicí shodnou s JAWOU 350/639. Nový byl i ráfek s předním blatníkem, a také přední světlomet dostal lehkou kapotáž. Druha největší změna, která přepsala historii stopětasedmy, byl válec motoru který byl převrtán ze 172 na 176,2 cmm, což přineslo výkonové zaokrouhlení směrem nahoru. A hned byla na světě nová sériově vyráběna stoosmdesátka. Palivová nádrž dostala po bocích nové plastové znaky, jinak vše zůstalo oproti předchůdci 487 bez velkých změn. Převrat přišel až v roce 1992, kdy přišla na svět sériově nejlepší ČEZETA 180 typ 487/4,5.

ČEZETA 180 Typ 487/4. Tento motocykl ze Strakonic dostal oproti typu 487/3 sportovnější švih. Zasloužila se o to jednoduchá plastová kapotáž lemující  od palivové nádrže svými náfuky až k zadní části sedla spolu s hromovým madlem. Motor zůstal bez velkých změn, jen výfukové kolínko vyvedlo svůj výfuk o něco výš nad zemí. Přední teleskopická vidlice zůstala stejná, jen dostala novou masku světla a blatník, který pocházel z JAWY 640. Přední brzda byla buď standardně montovaná kotoučová brzda o průměru 265 mm shodná s JAWOU 350/639 A nebo se na přání zákazníka montovala klasická dvou klíčová brzda s ukazatelem opotřebování brzdných čelistí. Zadní kyvná vidlice prodělala též změnu v podobě lehké slitiny. 

ČEZETA 180 Typ 487/5 byla na první pohled zcela stejná, a přesto byla zas o něco lepší. Šlo o zázračné mazaní OIMASTER umístěným na plastové nádržce pod sedlem na levé straně motocyklu. Tento mazací okruh se staral o mazání válce bez jakéhokoliv ředění benzínu v nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo značky Mikuni skryté pod levým krytem motoru, kde bylo napojeno přes drážku na klikový hřídel. Oběhové čerpadýlko nabíralo olej z nádržky a dodávalo ho hadičkou přímo do prostoru mezi kartery a karburátor, kde se nacházela tryska ústící do difuzéru karburátoru. To vše vytvářelo životně důležitou směs potřebnou pro každý dvoutakt. Právě proto byl pro větší jistotu o stavu oleje umístněn v plastové nádržce snímač poklesu jeho rezervy napojený na kontrolku na palubní desce. Nové bylo zařízeni v podobě dvanácti voltového okruhu spolu bezdotykovým zapalováním značky Ducati, které přispívalo k bezstarostné jízdě všech těchto motocyklů.

 


 
Vygenerováno: 18:44:28 29.04.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17