Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00001 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Čezeta 250 typ 455

  [Historie]     [Popis]     [Schéma - Kývačka]    [Schéma - Schéma pro Delu xe]     [Katalog - Katalog vydan 1966]     [Návod - Vydáno 1960 (2.vydání)]     [Návod - Vydáno 1965 typ De luxe]


ČEZETA 250 Typ 455 kývačka se vyráběla ve Strakonicích pod svojí značkou na nádrži již od roku 1959 do 1968. Tento motocykl byl výjimečný tím, že byl do jeho kývačkového rámu pocházejícího od motocyklů o obsahu 125 a 175, vložen motor o obsahu 250 cmm. Takováto lehká motorka s vysokým výkonem se stala lahůdkou pro milovníky rychlých strojů. Motor byl naoko k nerozeznání od ČEZETY 175/450, jen při pohledu na válec, který je nepatrně větší, se ČEZETA 250/455 prozradila. Kartery se od svého předchůdce 175 z vnějšího pohledu nezměnily jen uvnitř bylo místo pro větší klikový mechanismus usazený na větších ložiskách. Kartery motoru také získaly větší sací kanály. Změněn byl také rám, který byl zhotoven z kruhového profilu, na rozdíl od svého předchůdce 353, který měl svůj rám ze čtyřhranného profilu. Boční schránky se změnily v otvírání, kde se u předchůdce nacházel na čelní straně otočný knoflík, do kterého se vložil klíček od zapalování, kterým se schránka otvírala a zavírala. Kdežto od této řady se muselo nejdříve odemknout sedlo a nadzvednout, a pak se mohly úložné schránky zevnitř otevřít pomocí pružných plíšků, které se po zavření samy zacvakly do drážky. ČZ 125 Typ 453 byl vyráběn spolu s typem 453/05 DE LUXE a typem 473 SPORT. 

ČEZETA 250 Typ 455/05 DE LUXE. Tato luxusnější kývačka byla odvozena od ČEZETY 175 typ 450, která získala podobu Panelky od JAWY. Na oko shodná řídítka se od tohoto stroje přesto výrazně lišila. Oba díly přední masky dolního a horního světla byla odlita z lehkých slitin. Řídítka byla v jednom celku spolu s horním krytem světla, do kterého byl vložen nový tachometr oválného tvaru spolu se spínací skřínkou, která měla svůj hořejšek hraněný vrchní plastový zasouvací krytem chránící před deštěm. Řídítka dostala nové ovládací prvky pro ovládaní předního světla, světelné houkačky a klaksonu. Zadní světlo bylo změno na zcela nový vzhled s novým plechovým držákem a plastovým sklíčkem.

 


 
Vygenerováno: 18:50:39 29.04.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17