Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00002 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Čezeta 250 typ 475

  [Historie]     [Popis]     [Schéma - Kývačka Sport]     [Katalog - Katalog vydan 1966]


ČEZETA 250 Typ 475 s označením SPORT přišla na svět v roce 1962 jako nejostřejší kývačka která, proměnila tuto dvěstěpadesátku v ryze sportovní stroj. Tento motocykl patřil k výjimečným tím, že byl do kývačkového rámu o obsahu 125 a 175 včetně šasí celého motocyklu vložen motor o obsahu 250, ale i pro devatenácti palcová kola, která dělala z tohoto stroje dospělou motorku. Tato lehká 250 s vysokým výkonem se stala lahůdkou pro milovníky silných motocyklů. Motor byl na první pohled k nerozeznání od ČEZETY 175/450, jen při pohledu na válec, který byl nepatrně větší, se ČEZETA 250/475 prozradí. Kartery se od svého předchůdce 175 zvnějšku nezměnily, jen uvnitř vzniklo více místa pro kliku s větším zdvihem, kartery motoru také získaly větší sací kanály. Převodovka měla větší životnost, řetězová kolečka byla opatřena silnějšími patkami. Kolečko druhého převodu na hlavní hřídeli bylo pro lepší přesnost řazení zajištěno pojistným kroužkem. Z důvodu větších devatenácti palcových kol se oproti 455 změnil sekundární převod spolu s větším dvoudílným chráničem řetězu a protáhlejší zadní kyvnou vidlicí. Dále to byly schránky pro nářadí a baterie, které se otvírali zevnitř pružnými plíšky, dající se odjistit až po odemčení sedla. Kvůli lepšímu přístupu k seřízení řetězu se k tomu určené okénko přestěhovalo pod pravou stupačku.

 


 
Vygenerováno: 18:51:20 29.04.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17