Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00006 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Jawa 250 typ 353

  [Historie]     [Popis]     [Schéma - Kývačka]     [Katalog - Vydáno 1957]


JAWAČZ 250 typ 353 Kývačka sjela z výrobního pásu na podzim roku 1953 při vzájemné spolupráci s druhým největším výrobcem motocyklů ČEZETOU, s níž vznikaly tyto Kývačky až do roku 1969. JAWAČZ Kývačka byla prvním sériově vyráběným motocyklem, který měl odpruženou zadní vidlici pomocí dvojice tlumičů, které byly uchycené mezi zadní kyvnou vidlici a rámem. A tak po čase dostala tato výjimečná Jawička pro své zadní pérování lidový název KÝVAČKA. Tento název provázel takto konstruované motocykly, které se vyráběly v několika typech a obsazích nejen v JAWĚ, ale i v ČEZETĚ, až do roku 1974. JAWAČZ 250 typ 353 nastoupil hned po svém slavném předchůdci Péráku, který si své místo vydobyl nejen na domácím trhu, ale i světovém. Od Péráku zdědila kývačka motor, který měl stejné dvoupákové provedení pro řazení a startování. Změnilo se jen vyosení řetězového kola sekundárního převodu, jehož jednoduchý chránič byl vyměněn za komplet skládající se z dvoudílného plechového chrániče. Rám se zcela novou konstrukcí, ve kterém byla uložena zadní kyvná vidlice protínající svým čepem pouzdra v zadní časti rámu, tlumila pomocí dvojice tlumičů. Přední teleskopická vidlice měla uvnitř nosných trubek vynuté pružiny v olejové náplni zcela nové konstrukce. Kola též prošla velkou změnou z 19 palcových ráfků na 16 palcové ráfky. Jednostranné náboje zůstaly stejné jako u Peráka. Celé šasí bylo zcela nové koncepce, která vyšla vstříc úschově baterie a nářadí do praktických schránek otvíraných a zavíraných pomocí kličky od zapalování, kterou se odemkla čelní strana schránky. Sedlo skládající se ze dvou samostatných sedel, jak to bývalo u svého předchůdce Péraka, bylo vyměněno za jednotné dvousedadlo, pod kterým se nacházel třetí úložný prostor pro nejrůznější předměty. Další změnou prošla elektroinstalace. Dosavadní ukostření minusového pólu baterie bylo ukončeno, u kývačky byl naopak ukostřen plusový pól. Spolu s touto novinkou přišla nová spínací skřínka s ampérmetrem v podobě horního hliníkového krytu se značkou JAWAČZ umístěnou opět jako u Peráka v palivové nádrži. Jawa 250 typ 353 se vyráběla souběžně s typem JAWAČZ 250 typ 353/02 s jedno pákovou verzí řazení a spouštění motoru určeným především pro zahraniční trh. JAWAČZ 250 typ 353 a typ 353/02 byly nahrazeny modelem JAWAČZ 250 typ 353/03.
 

 


 
Vygenerováno: 6:53:25 19.12.2018 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17