Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00009 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Jawa 250 typ 590

  [Historie]     [Popis]     [Schéma - Sportka]


JAWA 250 Typ 590 SPORT kývačka se vyráběla s dalším vylepšením od roku 1963. Vznikla na základě svého předchůdce 559, od kterého se odlišovala výškou danou především devatenácti palcovými koly, která se po dlouhé době vrátila zpět do sériové výroby. To si vyžádalo několik změn. Přední teleskopické vidlice byla spolu s novým užším předním blatníkem přizpůsobena pro větší kolo. Zadní část dostala zadní blatník, který měl stejný tvar jako u dosud známé kývačky jen byl nastaven na výšku. Dvoudílný kryt řetězu byl spolu s řetězem o něco delší. To bylo důsledkem změny  v převodu motoru. Dobře osvědčený motor byl převzat z Panelky. Byl pouze pozměněn v karburátoru, který byl opatřen přívěrou vzduchu na místo sytiče. Další sportovnější změnu zaznamenala řídítka. Byla vyměněna za řídítka s hrazdičkou a opatřena rychlopalem. Následně pak byla vybavena ochranným rámem a ukazateli směru jízdy.

JAWA 250 typ 590 se vyráběl pět let do roku 1970 a i za tak krátkou dobu patřila k nejúspěšnějším motocyklům od JAWY. Vděčil za to zahraničnímu obchod, který kývačku nabízel v několika provedeních po celém světě pod typovým označením:
- 590/00/02 pro FINSKO a především do Švédska s úpravou bočními lyžemi
- 590/00/03 pro KANADU s úpravou ochranných rámů (horním a spodním) spolu s ukazateli směru,
- 590/01 pro AMERIKU s úpravou tachometru v mílích,
- 590/02 super sportovní motocykl s dvou okruhovým zapalováním.


 
Vygenerováno: 1:25:08 15.12.2018 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17