Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00001 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Jawa 350 typ 354

  [Historie]     [Popis]     [Schéma - Kývačka]     [Katalog - Vydáno 1955-56]


JAWAČZ 350 typ 354 Kývačka sjela z výrobního pásu na podzim roku 1953 při vzájemné spolupráci s druhým největším výrobcem motocyklů ČEZETOU, s níž vznikaly tyto Kývačky až do roku 1959. JAWAČZ Kývačka byla prvním sériově vyráběným motocyklem, který měl zadní kolo odpružené pomocí kyvné vidlice napojené na dvojici teleskopických trubek. A tak po čase dostala tato výjimečná Jawička pro své zadní pérování lidový název KÝVAČKA. Tento název provázel kejvačky, které se vyráběly nejen v JAWĚ a i též v ČEZETĚ v několika typech a obsahu, až do roku 1974. JAWAČZ 350 typ 354 nastoupila hned po svém slavném předchůdkyni Jawě Péráku, která si své místo vydobyla nejen na domácím, ale i světovém trhu. Od své předchůdkyně zdědila motor, který měl stejné dvoupákové provedení pro řazení a startování. Kartery motoru se změnily jen ve vyosení řetězového kola sekundárního převodu a byl též nahrazen jednoduchý chránič za dvoudílní komplet zakrývající řetěz. V rámu zcela nové konstrukce byla uložena zadní kyvná vidlice pomocí čepu protínajícího pouzdra v zadní části rámu tlumící pomocí dvojice tlumičů. Přední teleskopické vidlice, které měly uvnitř nosných trubek vinuté pružiny s olejovou náplní, byly oproti svému předchůdci též zcela nové konstrukce, který měl pružení pomocí dvojice vinutých pružin bez olejového tlumení. Kola též prošla velkou změnou z 19 palcových ráfků na 16 palcové ráfky, jednostranné náboje zůstaly stejné jako u Peráka. Celé šasí bylo zcela nové koncepce, která vyšla vstříc pro úschovu baterie a nářadí do praktických schránek, které se otvíraly a zavíraly pomocí kličky od zapalováni, již bylo možné odemknout čelní stranu schránky. Sedlo se ze dvou samostatných sedel, jak to bývalo u Péraka, se změnilo na jedno dvousedadlo, pod nímž se nacházel třetí úložný prostor na nejrůznější předměty. Další změnou prošla elektroinstalace. Dosavadní ukostřování minusového pólu baterie bylo ukončeno, u kývačky byl naopak ukostřen plusový pól. Spolu s touto novinkou přišla vylepšená spínací skřínka s ampérmetrem a s kontrolkou pro zařazení neutrálu. Spínací skřínka dostala nový horní hliníkový kryt se značkou JAWAČZ, a byla opět umístěna jako u Péráka v palivové nádrži. JAWAČZ 350 typ 354 se vyráběla souběžně s typem JAWAČZ 350 typ 354/02 mající jednu páku pro řazení a spouštění motoru určenou především pro zahraniční trh. JAWAČZ 350 typ 354 a typ 354 02 byla nahrazena typem Jawa 350 typ 354 03.
 



 

 


 
Vygenerováno: 18:39:53 29.04.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17