Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00001 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Jawa 350 typ 354/3,4

  [Historie]     [Popis]     [Katalog - Vydáno 1957]


JAWAČZ 350 typ 354/03 Kývačka se vyráběla od roku 1955. Je to další Kývačka, která získala zas o něco navíc. Byl to motor, který dosahoval většího výkonu, a to 16 koní oproti svému předchůdci, který měl koní 12. Motor měl i pro domácí trh jedno pákové provedení pro řazení a startování motoru. Též elektro soustava se změnila, bylo to dynamo, které bylo zmodernizováno spolu se zapalovacími kladívky. Hlavní modernizací motocyklu byly u obou kol celo nábojové středy kol, které nahradily jednostranné náboje kol. S tím souvisely nové brzdové čelisti spolu s rozetou, která doposud u předchůdce fungovala též jako brzdový buben. Od tohoto motocyklu se rozeta osamostatnila a brzdové čelisti se přesunuly na druhou stranu středu kola. To byly hlavní znaky nového motocyklu JAWAČZ 350 typ 354/0,3 který se vyráběl do roku 1957, kdy ho nahradil zas o něco lepší motocykl JAWAČZ 350 typ 354/04.

JAWAČZ 350 typ 354/04 Kývačka se vyráběla od roku 1957. Tento motocykl prošel řadou změn. Na motoru se nezměnilo takřka nic, jen karburátor už nenasával vzduch z hliníkového filtru ukrytého pod hliníkovým víkem karburátoru, nýbrž sál vzduch přes filtrační vložku v plastikové baňce. Plastiková baňka byla napojena pryžovou manžetou, ve které byla zavedena klapka, jíž se dal zavřít přísun vzduchu do karburátoru při startování za studena. Další změnou byly přední teleskopické tlumiče, u nichž byly pružiny vně nosných trubek (dosud byly pružiny uvnitř nosných trubek). To umožnilo použití většího průměru pružin. Zároveň byl zaveden kuželovitý tlumič pérování uvnitř kluzáku. Zadní tlumiče prošly modernizaci v tom, že se daly nastavit podle tuhosti tak, že se dolní kryt nadzvedl na druhou volnou drážku, do které se přendal opěrný kroužek. To, co na první pohled prozradilo, že jde o nový motocykl, byly nové výfuky. Oproti předchůdcům, kteří měly koncovky ve tvaru rybiny, byly doutníkového tvaru. A nakonec tou nejzásadnější změnou prošla elektro soustava. Spínací skřínka dříve umístěná na nádrži byla přesunuta spolu s kontrolkami dobíjení a neutrálu v podobě tří polohového bošáku na přední masku reflektoru k tachometru. Nádrž získala bez spínací skřínky o litr benzínu navíc. JAWAČZ 350 typ 354/04 se vyráběla do roku 1962, kdy jí nahradil typ JAWA 350 typ 354/06.


 
Vygenerováno: 18:40:10 29.04.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17