Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00097 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Jawa 50 typ 21

  [Historie]     [Popis]     [Schéma - Schéma typ 23A/15+5W]    [Schéma - Schéma typ 23/25+5W]    [Schéma - Schéma typ 05]     [Katalog]     [Příručka - vydáno 1967]     [Návod - vydáno 1971]


JAWA 50 Typ 21 Pionýr    začal v roce 1967 jako pátý Pionýr na výrobní program JAWY. Pionýr 21 neboli Fichtl čí Pincek, jak se mu také říká, patřil k ostřejší verzi JAWY 20. Dokázal si podmanit začínající motorkáře, kteří na tomto stroji začínali svou motorkářskou kariéru. JAWA typ 21 se lišila od svojí předchůdkyně JAWY 20 tím, že byla odstraněna všechna přebytečná plechařina. Obzvláště se jednalo o příčné chrániče nohou spolu s podlážkami, s nimiž souvisel i držák stupaček, který byl vyměněn za nový, do něhož byly zašroubovány stupačky. Příčné plechy chránicí nohy byly vyměněny za  prsa kryjící prostor pro motor. Řidítka byla větší, s hrazdou a opatřena rychlopalem oproti starším, která byla rovná s klasickou plynovou rukojetí. Motocykl se dodával pro zadní kolo s klasickou pneumatikou o rozměrech 2,75/16 nebo pro sportovní účely s drapáky vzorek S 9 o velikosti 2,75/16. Tento motocykl s prodával v roce 1965 za 3.220 korun československých. V provedení SPORT se prodával za 3.680 korun. Vyráběl se až do roku 1977.

 


 
Vygenerováno: 2:02:35 15.12.2018 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17