Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00084 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Jawa 50 typ 23

  [Historie]     [Popis]     [Schéma - Mustaf]    [Schéma - pro bo‘árnu]     [Katalog]     [Návod - vydáno 1971]


JAWA 50 Typ 23 MUSTANG se stal v roce 1969 nejostřejší verzí Pionýra. Po Pionýru 21 přihází úplně nově přepracovaný motocykl podobající se divokému HŘEBCI na dvou kolech se širokými řídítky. Je šestým typem a posledním motocyklem v legendárním taženi Pionýra na Slovensku v Povážské Bystrici. Mustang od svého předchůdce převzal základní rys rámu, motoru, přední a zadní vidlice, kol s řetězovým převodem. Přesto z něho vznikl nový motocykl pro volnou jízdu. Zasloužila se o to především nádrž, která je identická jen pro Mustanga. Vznikla u firmy Italjet pocházející z Itálie, kam jsme vyváželi motory z Pionýrů, které se tam licenčně montovaly na Italské motocykly. Na oplátku jsme dostali nádrž na našeho Mustanga. Rám převzatý od předchůdce Pionýra 21 byl doplněn o nosník sedla, pod kterým byl ukryt. Dalším originálním dílem byla šestilitrová podélná nádrž a schránka na nářadí, u které byl držák hustilky. Přední vidlice měla zcela novou zakulacenou výkyvnou masku světla, v níž byl ukryt tachometr a přepínač. Motocykl měl jak vzadu tak vpředu kruhové mělké blatníky s odlišností u předního blatníku, který měl u novější verzí přinýtovaný držák. Starší verze blatníku pak měla protáhlý držák vedoucí přes blatník. Karburátor zůstal nezměněn, pouze byl spojen pomocí manžety s filtrem, který byl schován pod nádrží. Zbytek motoru zůstal nezměněn. Dle výkonu alternátoru a tím i odlišné elektroinstalace se vyráběly dvě verze Mustangů. První označovaná jako typ 23 měla výkon alternátoru 20W, což představovalo 15W pro přední a 5W pro zadní světlo, a druhá verze označená 23 A měla alternátor o výkonu 30W, který byl rozdělen v poměru 25W ku 5W ve prospěch předního světla. MUSTANG se prodával v roce 1972 za 4.090 korun československých. V roce 1982 byla éra Pionýrů ukončena.

 

 


 
Vygenerováno: 1:52:44 15.12.2018 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17